Leerdoel 1
Neuromarketing
Tijdens deze minor wil ik bekend worden met neuromarketing en mij hier ook mee bezig houden. Momenteel heb ik hier nog weinig tot geen kennis van, dus dit wil ik graag verbreden en in de praktijk toepassen. Ik zal kort toelichten wat neuromarketing inhoudt en wat ik hierover wil leren. Vervolgens kijk ik naar hoe ik dit wil gaan bereiken en wanneer ik dit bereikt heb. Tot slot zal ik reflecteren op dit leerdoel.
Neuromarketing is de toepassing van neurowetenschappen en cognitieve wetenschappen op marketing. De neurowetenschap onderzoekt brein reacties (zoals emoties) en wat voor invloed deze hebben op onze keuzes, gedrag en denkwijzen.
De neuromarketing past de neurowetenschap met bijhorende onderzoeksmethoden (zoals hersenscans) toe op het gebied van marketing. Het doel hiervan is om producten en diensten beter te laten aansluiten bij de behoeftes van consumenten en om marketingactiviteiten (bijvoorbeeld reclamecampagnes) effectiever te maken.
Workshop persuasion - beïnvloedingsprincipes
Ik heb een workshop van Erdinc gevolgd over persuasion – beïnvloedingsprincipes. Het was een super leerzame workshop, waar ik veel bruikbare informatie heb gekregen voor mijn projecten deze minor. Ik heb er een blog over geschreven.
Cialdini principes - artikel
Ik heb een artikel gelezen over de beïnvloedingsprincipes van Cialdini, omdat ik deze naam al een aantal keer voorbij had horen komen. Dit artikel ging ook verder in op hoe deze principes werken op het brein; super interessant! Ik heb er een blog over geschreven.
Social media post Embedded Fitness
Voor Embedded Fitness ben ik aan de slag gegaan met het ontwerpen van een post voor hun social media kanalen. Tijdens het proces van het ontwerpen van deze post, heb ik verschillende marketingtechnieken in mijn achterhoofd gehouden.
Homepagina design Embedded Fitness
Voor Embedded Fitness heb ik een nieuw ontwerp mogen maken voor de homepagina. In dit ontwerp heb ik mijn opgedane kennis over neuromarketing toegepast, door een aantal beïnvloedingsprincipes te gebruiken en door te kijken naar de principes van Cialdini. Ik heb dit ontwerp gepresenteerd aan de opdrachtgever en hij was zeer tevreden. Hij is het zeker eens met de punten die ik aangaf voor verbetering en hij zou dit meenemen in de meetings binnen het bedrijf.
Event page Eindhoven News
Voor Eindhoven News ben ik een groot deel van het project bezig geweest met het optimaliseren van de event page. Dit is de pagina waar Eindhoven News alle evenementen uit de buurt op plaatst. Opdrachtgever Beena ziet hier graag een verbeterde versie van. Ik ben hiermee aan de slag gegaan en heb hierbij veel verschillende onderzoeken gedaan, naar bijvoorbeeld concurrenten. Daarnaast heb ik de principes van Cialdini proberen toe te passen.
Home page Eindhoven News
Tot slot heb ik voor Eindhoven News nog mogen werken aan een nieuw ontwerp voor de homepagina. Hierbij heb ik geprobeerd mijn kennis toe te passen die ik heb opgedaan deze minor over neuromarketing. Dit heb ik onder andere gedaan door het toevoegen van een inlog mogelijkheid en het toevoegen van een ‘like’ knop. Dit geeft mensen een vertrouwd gevoel en zal ervoor zorgen dat ze sneller terug zullen keren. Ook door het toevoegen van tags, weten de gebruikers eerder waar ze aan toe zijn.
Mijn doel was om deze minor bekender te worden met neuromarketing, omdat ik er nog weinig tot geen kennis van had. Ik denk dat ik dit wel is gelukt! Door het volgen van verschillende cursussen en workshops is het mij gelukt om neuromarketing toe te passen op verschillende content. Zo heb ik dit mogen doen bij Eindhoven News en bij Embedded Fitness! Ik had het leerdoel voldoende behaald als ik de basis van neuromarketing begrijp en dit kan toepassen op verschillende content. Dit is zeker gelukt in mijn ogen.