Websitebezoeken Embedded Fitness

Eerder heb ik een aantal ontwerpen gemaakt voor een social media post voor Embedded Fitness. Hier is één ontwerp uitgekomen, die ervoor zou moeten zorgen dat de website van Embedded Fitness vaker bezocht zou worden. Met toestemming van Jaco heb ik de post online gezet op Instagram, Facebook en LinkedIn.

In het ontwerp van de post is neuromarketing toegepast. Meer hierover is hier te vinden. De neuromarketing is ook toegepast in de caption. Dit is gedaan door de positieve effecten van de SmartClips te vermelden. Door het toevoegen van een link in de caption, is er ook een call to action die direct gebruikt kan worden.

Google Analytics

Om te kunnen kijken of de social media post inderdaad een positieve invloed heeft op de websitebezoeken, heb ik gekeken in de Google Analytics van Embedded Fitness. Ik heb hiervoor de websitebezoeken van een week voor de post tot een week na de post met elkaar vergeleken. En wat bleek: op de dag van het posten vond er een piek plaats in het aantal websitebezoeken. De drie dagen erna bleven de websitebezoeken ook hoger dan de week daarvoor.

Uit de bron/medium kan worden gehaald dat de bezoekers zijn gekomen via direct verkeer én via referral/social media. Hierdoor kan er worden geconcludeerd dat een social media post die past in de huisstijl van Embedded Fitness, zeker voor meer websitebezoeken zorgt.