Bouncepercentage Eindhoven News

Het advies om te kijken naar de titels van de nieuwsberichten heeft Eindhoven News aangenomen. Ze hebben de titels aangepast, zodat die beter zouden moeten scoren op SEO-gebied en voor minder bounce zouden moeten zorgen. Beena heeft ons gevraagd om dit te onderzoeken en ik heb besloten om dit op me te nemen. Hiervoor ben ik in de Google Analytics gaan kijken, om te kunnen analyseren wat de invloed van de aanpassing van de nieuwsberichten is op het bouncepercentage.

Ik heb gekeken naar het bouncepercentage op nieuwsberichten in de week van 6 t/m 13 november en in de week van 14 t/m 21 november. Eindhoven News is op 14 november begonnen met het aanpassen van de titels van nieuwsberichten. Door middel van een gedetailleerd inhoudsrapport heb ik inzichten kunnen verkrijgen in het aantal bounce. Er kan worden geconcludeerd dat het aanpassen van de titels van nieuwsberichten een positieve invloed heeft op het bouncepercentage.  Op 2 momenten is het bouncepercentage hoger dan die week ervoor, maar dat weegt niet op tegen de momenten dat het bouncepercentage lager is.

Het advies aan Eindhoven News is dan ook om door te gaan met deze manier van het schrijven van titels; het heeft zeker een positief effect op het verlagen van het bouncepercentage.