Proces: social media post Embedded Fitness

Voor mijn eerste project voor de opdrachtgever Embedded Fitness, heb ik gewerkt aan het ontwerp van een social media post. Het advies wat wij als groep meegaven aan Embedded Fitness, was om meer én consequent te gaan posten. Om hen een beetje op weg te helpen, heb ik een ontwerp gemaakt wat zij eventueel zouden kunnen gaan gebruiken. Tijdens het maken van deze social media post, heb ik een aantal technieken in mijn achterhoofd gehouden die te maken hebben met neuromarketing.

Iteraties

Ontwerp 1

Zo maakte ik een eerste ontwerp. Dit ontwerp is gebaseerd op een van de principes van Cialdini, namelijk sociale bewijskracht. Dit komt terug in de review. Dit zorgt voor meer vertrouwen bij de doelgroep, waardoor zij de SmartClips sneller zullen gebruiken.

Ik heb dit ontwerp besproken met de opdrachtgever en coaches. De feedback daarop was dat alleen een review eigenlijk niet veel zegt. Vooral omdat deze review heel algemeen is.

Ontwerp 2

Ik had nog een ontwerp gemaakt met daarin alleen een review.  Dit ontwerp is hiernaast te zien. Voor dit ontwerp geldt dezelfde feedback als de vorige: met alleen een review bereik je niet veel. De focus lag bij dit ontwerp wel meer op de SmartClips zelf en het pastte beter in de huisstijl van Embedded Fitness.

Ontwerp 3

Als tweede iteratie maakte ik een ontwerp waar wederom de review terugkwam. Het toepassen van sociale bewijskracht is namelijk erg belangrijk bij het maken van een goede promotie post. Ook voegde ik het logo van Embedded Fitness toe, omdat dit voor herkenning zorgt bij de doelgroep. Daarnaast ligt de nadruk nu meer op de link naar de website, wat er hopelijk voor zorgt dat de website meer bezocht gaat worden.

Ontwerp 4

Tot slot maakte ik een derde en laatste iteratie. Deze post is uiteindelijk ook online gekomen op de social media van Embedded Fitness. Het ontwerp van deze post is een combinatie van sociale bewijskracht (door het aantal sterren), autoriteit (door de samenwerkingen te benoemen) en door het woord “ook” te gebruiken in de vraag. De opdrachtgever was tevreden en daarom is de post online gezet.